Een groot mysterie in domein 1

13 sep
De leerlingen hadden het kapotte raam al gezien. Wie, wat en hoe het raam stuk is gegaan weten we nog niet. Tot er woensdag opeens een brief in de klas lag.

Een brief met allemaal vreemde tekens en een aantal letters die de leerlingen de afgelopen weken al hebben geleerd. Is er iemand bij ons op bezoek?
Met behulp van de leerlingen ontcijferen we steeds meer van de brief.
We denken dat het een ruimtewezen is, die na een storm tegen ons raam is gevlogen.

We gaan de komende weken ervoor zorgen dat het ruimtewezen het fijn heeft bij ons in de klas en misschien dat het ruimtewezen dan tevoorschijn wil komen.
Verder bedenken we hoe het is in de ruimte en komen we veel te weten over planeten, zwaartekracht en ruimtereizen.

Groetjes uit domein 1!