Lekker lezen in groep 6

20 sep
Op OBS Kwintijn is lezen een speerpunt en proberen wij dat in groep 6 zoveel mogelijk te doen.

Zo is er vanuit de methode Atlantis een tekst van de week met vragen die de kinderen maken en een leesdoel van de week zoals 'ik kan samenstellingen vloeiend lezen' of 'ik kan woorden met een stomme e vloeiend lezen'. De kinderen gaan opzoek in hun leesboek naar woorden met deze leesmoeilijkheid, deze bespreken wij dan met elkaar.

Tijdens het lezen in groep 6 mogen de kinderen zelf bepalen waar en hoe ze zitten, zolang we ze kunnen zien lezen.
Hebben de kinderen hun boek uit? Dan schrijven ze hun beoordeling van het boek op de lijst die op de muur hangt om elkaar te inspireren.

Uitspraken van de leerlingen over het lezen in de klas:
- "Het is heel leuk dat je op allerlei plekken mag zitten."
- "Het is heel leuk om te lezen op school."
- "De boeken zijn vaak leuk."

En de mooiste vraag van de dag: "Mogen we weer gaan lezen vandaag?"

Lezen jullie ook mee?

Met vriendelijke groet,