Tussenschoolse opvang

Op Kwintijn bieden wij de kinderen de mogelijkheid om op school over te blijven, waarvoor we samenwerken met De Combibrug. We werken in twee shifts om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte is op het schoolplein voor de kinderen om te spelen en dat er goed toezicht kan worden gehouden door de medewerkers van De Combibrug en onze eigen medewerkers.

Hoe de TSO werkt op OBS Kwintijn?

De kinderen lunchen samen met hun leerkracht in de klas. Na of vóór het eten hebben ze een half uur om buiten te spelen. De medewerkers van De Combibrug zetten op het plein verschillende activiteiten klaar en stimuleren de kinderen actief om lekker te bewegen. Deze activiteiten worden zorgvuldig begeleid, zodat eventuele opstootjes en incidenten zoveel mogelijk worden voorkomen. Tijdens de eerste shift ondersteunt onze leraarondersteuner de collega's van De Combibrug, zodat er voldoende overzicht is en de veiligheid van de kinderen gewaarborgd blijft.

Kosten

Bij OBS Kwintijn kunnen de kinderen vier dagen per week gebruikmaken van de TSO, met uitzondering van de woensdag. De kosten hiervoor bedragen €160,- per kind per schooljaar. Ouders kunnen ervoor kiezen om dit bedrag in maximaal 8 termijnen te betalen. Indien ouders ervoor kiezen geen gebruik te maken van de TSO, lunchen de kinderen thuis. Het is niet mogelijk om incidenteel gebruik te maken van de TSO.

Pauzetijden

12:15 - 12:45 uur: domein 1 en groep 4/5
12:45 - 13:15 uur: groep 6 en domein 3
De kinderen nemen hun eigen eten en drinken van thuis mee voor tijdens de TSO.