Jordy de Jong

Werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Mijn naam is Jordy de Jong, een trotse leerkracht van groep 7/8 hier op OBS Kwintijn. Mijn passie ligt in het samen met de kinderen ontdekken en leren. We gaan op zoek naar wat hen interesseert en motiveert. Ik begeleid ze niet alleen op didactisch vlak, met rekenen, taal en andere vakken, maar ook op sociaal vlak. Samen werken we aan hun persoonlijke ontwikkeling, zodat ze niet alleen kennis vergaren, maar ook groeien als individuen.

In mijn rol als vakleerkracht digitale geletterdheid maak ik bewust de koppeling naar ons schoolthema. Ik zorg ervoor dat de lessen geïntegreerd zijn bij taal, zodat de kinderen direct de meerwaarde ervaren en het dezelfde dag nog kunnen toepassen bij andere vakken. Zo wordt digitale geletterdheid niet alleen een vak apart, maar een essentieel onderdeel van hun algehele leerervaring.

Tegelijkertijd maak ik weloverwogen keuzes tussen werken op papier en digitaal. Soms is een potlood op papier de beste manier om ideeën vast te leggen, terwijl op andere momenten de kracht van digitale middelen zoals tablets of computers wordt benut. Dit zorgt voor een gebalanceerde leeromgeving, waarin kinderen de nodige vaardigheden ontwikkelen om in de moderne wereld te navigeren.

Naast het lesgeven in groep 7/8 en digitale geletterdheid, ben ik ook vakleerkracht bewegingsonderwijs. Hier maak ik bewuste keuzes gericht op het verbeteren van motoriek en bewegingsvaardigheden, maar ook op het versterken van sociale vaardigheden. Plezier hebben staat centraal, want bewegen is niet alleen belangrijk, maar vooral hartstikke leuk!

Wat mijn werk op OBS Kwintijn zo bijzonder maakt, is de energie en betrokkenheid van het hele team. Het gaat niet alleen om lesgeven; we creëren hier een gemeenschap waarin elk kind wordt gezien en gewaardeerd voor zijn unieke gaven en talenten.

Ik ben trots op onze school. Het is een fijne plek, waar iedereen elkaar kent en helpt. Dus als je kind hier naar school gaat, weet dan dat we er samen een leuke tijd van gaan maken. Ik kijk ernaar uit om ze van alles te leren en samen te groeien!

Tot snel op OBS Kwintijn!