Nana Leigh

Openbare Basisschool Kwintijn

Werkdagen: do-vr

Na ruim 30 jaar les gegeven te hebben aan de Universiteit Leiden, geef ik sinds enkele jaren met dezelfde passie en plezier les aan onze leerlingen hier op OBS Kwintijn. Een sterk geloof in de kracht en belang van goed onderwijs is mijn drijfveer. Ik vind het belangrijk dat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen en ontdekkend kan leren in een stimulerende, prettige en veilige omgeving.

Om onze leerlingen goed voor te bereiden op de toekomst is het waardevol om hen kennis te laten maken met de Engelse taal. Als ‘native speaker’ geef ik alle leerlingen wekelijks Engelse les. Het is mijn ambitie om de leerlingen spelenderwijs vertrouwd te maken met de Engelse taal en hen een stevige basis hierin te geven.

Behalve Engels geef ik ook graag Levelwerk op school. Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, werken wekelijks onder mijn begeleiding samen aan allerlei stimulerende opdrachten. Zij worden op hun niveau uitgedaagd en leren daarbij hoe te leren, door te zetten en samenwerkend tot oplossingen te komen.

Als vertrouwenspersoon ben ik aanspreekpunt voor ouders en kinderen die hier op school zitten bij een eventuele klacht over de schoolsituatie. Graag bied ik een luisterend oor en informeer ik welke stappen gezet kunnen worden in de eventuele klachtenprocedure om tot een oplossing te komen. Samen met de anti-pestcoördinator en natuurlijk met het hele team zorgen wij voor een fijne en veilige school.